Hoe je todo’s voor chaos kunnen zorgen (#1)

Standaard
Hoe je todo’s voor chaos kunnen zorgen (#1)

Dat is natuurlijk raar. Een todo-lijst maak je om alles op te ordenen, zodat de chaos in je hoofd verdwijnt. Dat je niet de hele tijd hoeft te denken aan de was die nog gedaan moet worden, de boodschappen voor volgende week, de klant die je moet bellen en datgene wat je niet moest vergeten maar wat was het nou ook alweer.

Omdat ik mezelf toch wel de ‘koningin van de lijstjes’ durf te noemen deel ik vandaag een van de twee valkuilen van de todo-lijstjes waar ik zelf in ben gestapt.

Overal lijstjes

Op een gegeven moment schreef ik alles op wat in me opkwam. Alleen niet op een plek. Er stonden todo’s op mijn hand, in mijn agenda, op mijn telefoon, in mijn email, op mijn prikbord en op post-its die door het huis slingerden. Totaal niet handig, want op die manier had ik er een extra taak bij; zoeken naar waar ik mijn todo’s had opgeschreven. Maar als ik in de trein zat, kon ik niet bij prikbord, als ik thuis was had ik soms mijn agenda nog bij een vriendin liggen. Het kon dus niet anders. Dacht ik.

De oplossing? Alles bij elkaar verzamelen natuurlijk! Daarom is het, voor mij in ieder geval, het handigst om echt maar een todo-lijst te hebben. Op het moment dat ik iets verzin en de lijst niet bij me heb mail ik het naar mezelf, of maak desnoods een nieuw blaadje waar ik het opschrijf. Elke avond bekijk ik die mailtje en haal ik mijn gebruikte tassen van die dag leeg om te controleren op die blaadjes, werk mijn todo-lijst bij, verwijder mijn mail en gooi de blaadjes in de prullenbak.

Het lijkt zo simpel, en dat is het ook, als je het maar bijhoudt!

Liefs,

Bep

(Bron afbeelding: weheartit.com)

»

    • Da’s ook slim inderdaad, als je dat elke avond doet geeft dat ook rust in je hoofd!

      Alleen dan niet vergeten de volgende dag je lijstje mee naar werk/school/andere dingen mee te nemen : )

      Overigens, je hebt de 1e reactie geplaatst, leuk, dankjewel!!!

  1. Pingback: Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?! « Tijd voor iets leuks

Geef een reactie

