Een goed sinterklaasgedicht schrijven in 30 minuten

Standaard
Een goed sinterklaasgedicht schrijven in 30 minuten

Het is bijna zover, maar ik ben er nog niet klaar voor. Al mijn gedichten moeten nog geschreven worden. En na jaren zwoegen ga ik het dit keer anders doen. Per gedicht ga ik maximaal 30 minuten aan de slag. Hoe ik dat voor elkaar wil krijgen?

Deadline maken

Ik werk beter onder druk. Ik ben minder snel afgeleid omdat ik weet dat daar geen tijd voor is en bovendien voelt het als een soort wedstrijd, en wedstrijden wil ik altijd winnen. Dus de kookwekker gaat op 30 minuten!

Weet voor wie het is en waar je het over gaat hebben

Wie je hebt weet je natuurlijk al, waar je het over gaat hebben kan soms lastig zijn. Bijvoorbeeld als je het zusje van de vriend van je beste vriendin hebt, die eigenlijk alleen maar werkt, tv kijkt en verder geen hobby’s lijkt te hebben. Bedenk dan wat haar favoriete programma’s zijn, en voor je het weet heb je weer een alinea geschreven over Holland’s Next Topmodel. Ook kan je je gedicht natuurlijk aanpassen aan het cadeau wat je hebt gekocht.

Hou het algemeen als je niet verder komt

Vertel over hoe Sint de crisis heeft ervaren, en hoe hij uiteindelijk een bank beroofde om toch maar een cadeautje te kunnen kopen. Of schrijf over het paard wat een minderwaardigheidscomplex heeft omdat hij zo weinig aandacht krijgt in het Sinterklaasjournaal. Ik noem maar wat.

Rijmwoordenboek

Heel flauw en alsof-je-geen-moeite-doet, maar het helpt enorm. Soms kom je er echt niet uit en wil je wat creatiever zijn dan ‘denken’, ‘schenken’ en ‘jou’, ‘hou’.

Succes!

Liefs,

Bep

Gratis verzending - November (500x500)

Geef een reactie

