8 tips om het decembergevoel vast te houden

Standaard
8 tips om het decembergevoel vast te houden

Om een of andere reden heb ik niet het gevoel dat het december is. Zelfs toen ik mijn Sinterklaas-cadeau’s uitpakte voelde het alsof het eind oktober was. En dat is stiekem wel jammer.

Misschien komt het doordat we, in tegenstelling tot voorgaande jaren, nog geen sneeuw hebben. Of misschien heb ik het zo druk dat ik gewoon niet stil sta bij de tijd, en de herfst gewoon langs me heen heb laten gaan. Hoe dan ook; ik wil het decembergevoel, nu! Dit ga ik proberen:

8 tips om het decembergevoel vast te houden / een decembergevoel te krijgen:

  1. Stal je cadeautjes uit. Net als vroeger, met al je speelgoed. Pak een mooi kleed wat je over een deel van de tafel drapeert, en zet daar al je trofeeën op.
  2. Blijf dichten! Vaak kost het heel veel moeite om een gedicht te maken, maar ben je eenmaal in je rijmmodus, dan kom je er vaak ook niet uit. Lekker gebruik van maken, en gewoon nog de hele maand al je gesprekken in rijm voeren.
  3. Plunder je kledingkast en ga op zoek naar de ultieme feest-outfit. Je kan natuurlijk alles passen, maar als je daar niet van houdt kan je ook gewoon de combinaties die je maakt op de grond leggen en op de foto zetten!
  4. Zoek op youtube naar tutorials over speciale kerst/oud en nieuw looks. Ik zal mijn favorieten binnenkort plaatsen!
  5. Luister kerstmuziek en schrijf onder het genot van warme chocolademelk je kerstkaarten. En doe dat voor de verandering eens met aandacht en een persoonlijke boodschap, in plaats van een vluchtige krabbel.
  6. Huur ‘Love Actually’ en zwijmel lekker weg terwijl je de laatste overgebleven pepernoten opeet.
  7. Maak een lijst met dingen waar je dankbaar voor was in 2011
  8. Koop een kerstboom! Sinterklaas is officieel weg, dus het mag!

Om het helemaal perfect te maken zou het ook leuk zijn als het twee dagen sneeuwen, namelijk 1e kerstdag en 2e kerstdag. Gewoon mooie witte sneeuw, die daarna ook heel snel weer verdwijnt zodat we weer verder kunnen met onze levens. Wie weet…

Liefs,

Bep

(Bron afbeeldingen: weheartit.com)

Eén reactie »

Geef een reactie

