Hoe zorg ik dat ik wakker word?! – Dag 7, een wonder geschiedde!

Standaard
Hoe zorg ik dat ik wakker word?! – Dag 7, een wonder geschiedde!

Daarstraks hebben jullie kunnen lezen over mijn, niet zo geslaagde, experiment met de  ‘Sleep Cycle‘ App kunnen lezen. Na dat ik gister avond wat bewuster omging met het aanzetten van de App, had ik vanochtend de ochtend van mijn leven!

Wat ik anders deed

  • Van tevoren heb ik de App  nog een keer getest. Die functie zit erop, het enige wat je hoeft te doen is je telefoon op een plek in je bed te leggen en je een paar keer om te draaien. Als het goed is maakt de App dan geluid, zodat je weet dat hij je bewegingen opvangt. Dit was gelukkig het geval.
  • Ik heb nog 20 keer gecheckt of ik echt mijn geluid niet weer uit had gezet. Uiteindelijk heb ik het geluid van de smsje’s op ‘geen’ gezet, zodat ik daar niet wakker van werd, maar ik wel het geluid van de wekker kon horen.
  • Ik heb de ‘gebruiksaanwijzing’ nog eens goed gelezen, en heel erg opgelet dat ik niet op de aan/uit knop duwde. Dit doe ik normaal gezien automatisch, zodat mijn telefoon wordt vergrendeld en ik dus niet zomaar allerlei mensen belt. Dit is heel erg belangrijk voor de App, anders werkt de wekker wel, maar doet ie volgens mij niks met je bewegingen!
Wat dat opleverde
Ik werd vanochtend rustig wakker! Op een moment dat ik, inderdaad, niet in een heel diepe slaap was. Het was zo’n moment dat je een beetje in je bed rolt, en daar half bewust van bent. Normaal rol je even verder om weer door te slapen, maar blijkbaar had de App het door, een maakte ie me met een lieflijk muziekje wakker. Het vervelende is wel dat je zelf nog de discipline moet hebben om daadwerkelijk uit bed te gaan. En die had ik vanochtend, om 09.00, toen de wekker ging, niet. (Het was ook niet noodzakelijk want ik werk wat later op de maandagen, ’t is alleen frustrerend als je afspraken met jezelf niet na kan komen)
Hierboven zie je de grafiek van de 1e nacht. Je ziet vooral dat ik heel diep sliep, en om 08.00 wakker werd. Ik denk dat ik mijn iPhone die nacht niet goed genoeg heb geplaatst, want meestal slaap ik redelijk onrustig, en hier zie je alleen maar dat ik sliep of wakker was, en niks ertussenin.

En ziehier de grafiek van afgelopen nacht; wat een verschil he?! Je ziet dat ik vannacht best licht heb geslapen. Grappig is wel dat ik rond 05.00 een naar de WC ben geweest, en hij dit nog wel aantoont als ‘Asleep’. Rond 7 uur zie je een enorme piek, dat komt omdat mijn vriend toen uit bed ging, en daar word ik altijd wakker van. Om 08.50 werd ik wakker gemaakt, zoals je hebt kunnen lezen in mijn 1e artikel heeft de App een half uur speling, dus ik zette de wekker om 09.00, en dan kan hij me wakker maken op het moment tussen 08.30 en 09.00 wanneer ik in een lichte slaap ben.

Komende week

Komende week ga ik door met testen, ik heb het idee dat het, tegen alle verwachtingen in, toch nog wel eens zou kunnen werken! Jullie horen het van me,

Liefs,

Bep

(Bron afbeeldingen: weheartit.com  en mijn iPhone)

Eén reactie »

Geef een reactie

